Błąd 4516 Sterownik wentylatora chłodnicy1 ster.went. P1945 00 [00101110] Zwarcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • orzel720
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2267
    • Superb III (3V3)

    Błąd 4516 Sterownik wentylatora chłodnicy1 ster.went. P1945 00 [00101110] Zwarcie

    Hej
    S3FL 2.0TDI 190KM DFHA +DSG DQ381 prod wrzesień 2019r. VIN: TMBJJ7NP8L7016748

    Czy miał ktoś z Was taki błąd? Powtórzył sie jak widać poniżej wiele razy. Wyczytałem że to prawd. moduł w dużym wentylatorze (nowy 1240 zł ASO Skoda Polbis Olsztyn) Tak też twierdzi mechanik ale Tylko po podpięciu kompa (nic nie sprawdzał pod autem )

    Wklejam opis z VCDSa:
    "4516 - Sterownik wentylatora chłodnicy 1; sterowanie wentylatora
    P1945 00 [00101110] - Zwarcie
    Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
    Ramka zamrożona:
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 36
    Przebieg: 193987 km
    Data: 2024.06.28
    Czas: 12:16:37
    Prędkość obrotowa silnika: 977.50 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 25.1 %
    Prędkość pojazdu: 0 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
    Temperatura powietrza zasysanego: 83 °C
    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
    Napięcie zacisku 30: 13.320 V
    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
    Masa powietrza: wartość wymagana: 250.0 mg/stroke
    Czuj.temp.pł.chłodz.1 rząd 1 na wyjściu chłodn.: wart.nieprzet.: 2222.0 °C
    Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C
    Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 37.0 °C
    Wentylator 1 chłodnicy: sterowanie: 89.84 %
    Czujnik temperatury paliwa 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 56.9 °C"

    Intryguje mnie to:
    - " Czuj.temp.pł.chłodz.1 rząd 1 na wyjściu chłodn.: wart.nieprzet.: 2222.0 °C" ?!?
    i
    - "Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C" ?!?
    Skąd takie odczyty? z jakiego czujnika/gdzie on jest? Może to ten czujnik jest zepsuty i powoduje taki błąd?
    Jeśli nie czujnik to czy jest nikła szansa że może być jakieś zwarcie ale na kablach/wtyczkach czy raczej płonna nadzieja i skończy się na nowym wentylu z modułem/sterownikiem?

    Dodam, że od końca maja czasem zapala się EPC i gaśnie (czasem na kilka sekund czasem na dłużej) - moc jest wszystko chodzi jak ta lala ale wkurza mnie ten EPC. Mechanik powiedział, że to od tego błędu - ale tylko na podstawie VCDSa.


    pozdro!
    Juras
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    te temperatury dziwne, to są po prostu kanały bloków pomiarowych, zarezerwowane na czujniki temp. których nie posiadasz w tym silniku
    wymieniaj sterownik z wentylatorem


    ​​
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • orzel720
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2267
        • Superb III (3V3)

        #4
        Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
        te temperatury dziwne, to są po prostu kanały bloków pomiarowych, zarezerwowane na czujniki temp. których nie posiadasz w tym silniku
        wymieniaj sterownik z wentylatorem


        Dzięki wielkie. Zamawiam Ori z ASO 1240zł z wysyłką.

        Komentarz

        Pracuję...