Hej
S3FL 2.0TDI 190KM DFHA +DSG DQ381 prod wrzesień 2019r. VIN: TMBJJ7NP8L7016748
Czy miał ktoś z Was taki błąd? Powtórzył sie jak widać poniżej wiele razy. Wyczytałem że to prawd. moduł w dużym wentylatorze (nowy 1240 zł ASO Skoda Polbis Olsztyn) Tak też twierdzi mechanik ale Tylko po podpięciu kompa (nic nie sprawdzał pod autem )
Wklejam opis z VCDSa:
"4516 - Sterownik wentylatora chłodnicy 1; sterowanie wentylatora
P1945 00 [00101110] - Zwarcie
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 36
Przebieg: 193987 km
Data: 2024.06.28
Czas: 12:16:37
Prędkość obrotowa silnika: 977.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 25.1 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 83 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.320 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: wartość wymagana: 250.0 mg/stroke
Czuj.temp.pł.chłodz.1 rząd 1 na wyjściu chłodn.: wart.nieprzet.: 2222.0 °C
Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C
Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 37.0 °C
Wentylator 1 chłodnicy: sterowanie: 89.84 %
Czujnik temperatury paliwa 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 56.9 °C"
Intryguje mnie to:
- " Czuj.temp.pł.chłodz.1 rząd 1 na wyjściu chłodn.: wart.nieprzet.: 2222.0 °C" ?!?
i
- "Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C" ?!?
Skąd takie odczyty? z jakiego czujnika/gdzie on jest? Może to ten czujnik jest zepsuty i powoduje taki błąd?
Jeśli nie czujnik to czy jest nikła szansa że może być jakieś zwarcie ale na kablach/wtyczkach czy raczej płonna nadzieja i skończy się na nowym wentylu z modułem/sterownikiem?
Dodam, że od końca maja czasem zapala się EPC i gaśnie (czasem na kilka sekund czasem na dłużej) - moc jest wszystko chodzi jak ta lala ale wkurza mnie ten EPC. Mechanik powiedział, że to od tego błędu - ale tylko na podstawie VCDSa.
pozdro!
Juras
S3FL 2.0TDI 190KM DFHA +DSG DQ381 prod wrzesień 2019r. VIN: TMBJJ7NP8L7016748
Czy miał ktoś z Was taki błąd? Powtórzył sie jak widać poniżej wiele razy. Wyczytałem że to prawd. moduł w dużym wentylatorze (nowy 1240 zł ASO Skoda Polbis Olsztyn) Tak też twierdzi mechanik ale Tylko po podpięciu kompa (nic nie sprawdzał pod autem )
Wklejam opis z VCDSa:
"4516 - Sterownik wentylatora chłodnicy 1; sterowanie wentylatora
P1945 00 [00101110] - Zwarcie
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 36
Przebieg: 193987 km
Data: 2024.06.28
Czas: 12:16:37
Prędkość obrotowa silnika: 977.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 25.1 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 83 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.320 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: wartość wymagana: 250.0 mg/stroke
Czuj.temp.pł.chłodz.1 rząd 1 na wyjściu chłodn.: wart.nieprzet.: 2222.0 °C
Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C
Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 37.0 °C
Wentylator 1 chłodnicy: sterowanie: 89.84 %
Czujnik temperatury paliwa 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 56.9 °C"
Intryguje mnie to:
- " Czuj.temp.pł.chłodz.1 rząd 1 na wyjściu chłodn.: wart.nieprzet.: 2222.0 °C" ?!?
i
- "Temperatura w układzie chłodzenia: -273.1 °C" ?!?
Skąd takie odczyty? z jakiego czujnika/gdzie on jest? Może to ten czujnik jest zepsuty i powoduje taki błąd?
Jeśli nie czujnik to czy jest nikła szansa że może być jakieś zwarcie ale na kablach/wtyczkach czy raczej płonna nadzieja i skończy się na nowym wentylu z modułem/sterownikiem?
Dodam, że od końca maja czasem zapala się EPC i gaśnie (czasem na kilka sekund czasem na dłużej) - moc jest wszystko chodzi jak ta lala ale wkurza mnie ten EPC. Mechanik powiedział, że to od tego błędu - ale tylko na podstawie VCDSa.
pozdro!
Juras
Komentarz